Procedura in caz de Dauna Auto

Accidentele auto apar, ca urmare a cresterii numarului soferilor si implicit a autovehiculelor implicate in trafic, tot mai des si probabil ca sunt extrem de rari proprietarii de vehicule ce nu au avut de-a face macar cu o zgarietura... Indiferent daca masina a fost lovita in parcare, daca accidentul s-a produs pe un drum public sau daca este un caz de vandalism, reparatia este cu siguranta costisitoare daca nu are acoperire pe o asigurare CASCO sau RCA. Procedurile de despagubire sunt deseori anevoioase si e indicat ca persoana implicata sa faca un plan bine pus la punct inainte de deschiderea dosarului de dauna.

Dosarele de dauna sunt de doua feluri: deschise pe o polita RCA – cand nu sunt eu cel vinovat –, sau pe o polita CASCO – eu sunt vinovatul, autorul este necunoscut sau sunt nevinovat dar deschid dosar de dauna pe polita CASCO cu regres pe RCA-ul vinovatului (intreaba brokerul ce iti recomanda in situatia aceasta).

Ce e de facut cand sufar un accident sau constat o dauna?

Colaj procedura dauna auto.jpg

Pasul 1 In primul rand, este necesar sa va mentineti calmul. Eventualele conflicte aparute intre dumneavoastra si ceilalti implicati, pentru ca nu fac decat sa  atraga implicarea autoritatilor si a masurilor de cercetare, complica desfasurarea dosarelor de dauna. Cautati sa fiti cat mai exacti si conformi cu realitatea in declaratii pentru a evita aparitia suspiciunilor din partea inspectorilor de dauna! De urmatoarele informatii veti avea nevoie in completarea formularelor de despagubire:
  • Locul exact – adresa, repere, km in dreptul caruia s-a petrecut daca sunteti in afara localitatii;
  • Sensul vostru si al vehiculelor implicate;
  • Ora la care s-a produs accidentul;
  • Daca sunt accidente mai grave cu vatamare corprala, va ajuta si numele martorilor oculari;
  • Documentele celorlalti soferi si autovehicule implicate; copii dupa RCA, taloane, permise auto, carti identitate soferi;
  • Daca accidentul este doar cu daune materiale veti avea nevoie de copii dupa constatarea amiabila;
  • Daca proprietarul este altul decat soferul, retineti ca va fi nevoie de delegatie, procura sau imputernicire; dupa caz.
  • Autorizatie de reparatie daca este nevoie(in mod normal pentru vandalism sau accident cu autor necunoscut);
Tot in cazul in care accidentul nu este cu vatamare corporala, puteti elibera locul accidentului dupa producerea acestuia pentru a nu ingreuna traficul. Telefoanele smart sunt din abundenta si puteti face cateva poze inainte de mutarea masinilor pentru a nu exista suspiciuni ulterioare.

Pasul 2 Este foarte important sa stiti ca exista un termen limita in care puteti anunta societatea de asigurari vizavi de dauna suferita. In cazul politelor RCA termenul este de 4 zile lucratoare iar in cazul politelor CASCO acesta variaza in functie de conditiile fiecarei companii. Informarea se poate face atat online – prin completarea unui formular – cat si prin telefon – veti suna la call-centerul companiei de asigurari. Puteti suna brokerul dumneavoastra pentru a afla mai multe date de contact ale firmei de asigurari, daca e nevoie. Tot la acest pas veti face si programarea pentru urmatorul pas, si anume:

Pasul 3 Implica intalnirea cu un inspector de dauna si constatarea daunei. In functie de cate dosare de dauna sunt pe rol, constatarea poate avea loc a doua zi dupa accident sau dupa cateva zile. De regula, fiecare companie are un centru de constatare a daunelor dar exista, de cele mai multe ori, service-uri partenere care au program de constatari. Si aici, brokerul este cel mai indicat sa va ofere informatii suplimentare.

Pasul 4 Urmeaza o a doua programare, si anume la service-ul unde va fi reparata masina. Va recomandam sa va indreptati catre un service cu decontare directa. Puteti intreba inspectorul de asigurari despre parteneri sau, din nou, puteti intreba brokerul dumneavoastra. Daca aveti dubii, exista forumuri si puteti afla mai multe despre gradul de satisfactie a clientilor in relatie cu un service anume.

Pasul 5 Veti merge cu dosarul de dauna la service-ul ales iar masina va fi preluata de reprezentatii acestuia. Vi se va prezenta un deviz, atat dumneavoastra, cat si companiei de asigurari, cu piesele, reparatiile si costurile implicate. Cei de la service nu vor incepe reparatiile decat dupa primirea acceptului de la compania de asigurari. Odata ce masina intra in reparatie, va recomandam sa pastrati legatura cu cei de la service pentru a cunoaste in orice moment stadiul reparatiilor.

Conform legilor si vigoare, aveti termen 2 ani de la data deschiderii dosarului de dauna pentru a efectua reparatiile si a obtine depagubirea. Dupa acest termen dosarul se prescrie iar dauna, in cazul in care in sfarsit va veti decide sa o rezolvati, va fi suportata din buzunarul dumneavoastra.

Pe tot parcursul desfasurarii dosarului de dauna este bine sa pastrati o comunicare stransa cu brokerul dumneavoastra, de preferat prin mail. Astfel, in cazul in care apar situatii neprevazute, brokerul va va oferi o mana de ajutor pentru solutionarea acestora.

Daca doriti mai multe informatii, ne puteti contacta la numarul de telefon 0730735560 sau ne puteti scrie la office@expert-asig.ro.